Úvod - Informácie o Covid-19

Odpovede na najčastejšie otázky v súvislosti s aktuálnou situáciou ohľadne pandémie vírusu Covid-19

Mám zakúpenú dovolenku na leto. Ako mám postupovať?

Aktuálna situácia je veľmi zložitá a preto plne chápeme Vaše obavy. V tejto chvíli však nie sú vydané žiadne mimoriadne opatrenia na toto leto, preto stále nevieme aká bude situácia v letných mesiacoch. Zrušiť zájazd na leto je možné nateraz len v zmysle platných Zmluvných podmienok, ale pripravujú sa legislatívne opatrenia, ktoré umožnia využiť čerpanie služieb aj v neskoršom období (napr. v budúcej sezóne), preto prosíme o trpezlivosť. Všetkých klientov dotknutých termínov budeme postupne kontaktovať.

Aktuálne možnosti:

  • uzavretie Dodatku k Zmluve o zájazde, ktorý umožní využiť čerpanie služieb CK
  • Riatour aj v neskoršom období až do roku 2021. Podrobnejšie informácie Vám radi poskytneme na našej infolinke 0905 207 852 v pracovných dňoch od 10.00 - 13.00 alebo u predajcu, u ktorého ste si zájazd zakúpili
  • bezplatná zmena termínu alebo destinácie v rámci sezóny 2020
  • zrušenie zájazdu na základe platných Zmluvných podmienok

Kedy budeme môcť cestovať?

Poskytnúť priamu odpoveď na túto otázku je v tejto chvíli ťažké nie len pre nás, ale aj pre odborníkov, virológov a iných špecialistov. Verte, aj nám v prvom rade záleží na maximálnej bezpečnosti a zdraví klientov, preto situáciu zapríčinenú corona vírusom COVID 19 neustále pozorne sledujeme. Ku všetkým klientom sa snažíme pristupovať individuálne aj podľa termínu nástupu na zájazd a snažíme sa pre nich hľadať čo najlepšie možné riešenia. Každý termín budeme posudzovať 21 dní pred nástupom podľa aktuálnej situácie a odporúčaní Ministerstva zahraničných vecí SR.

Kedy ma bude CK kontaktovať, ak zájazd zruší?

Prioritne kontaktujeme klientov s najbližšími odchodmi, najneskôr 21 dní pred plánovaným odchodom, aby sme ich informovali o aktuálnych možnostiach. Preto prosíme všetkých klientov o trpezlivosť, ubezpečujeme Vás, že ku každému prípadu sa snažíme pristupovať individuálne a hlavne zodpovedne.

Ak CK zruší zájazd, budú mi vrátené peniaze? Uvažujete o poukážkach (voucheroch)?

Rovnako ako všetky CK na Slovensku a v celej Európe, aj CK Riatour použila zálohy klientov na úhradu záloh do zahraničia za ubytovanie, letenky a ďalšie služby cestovného ruchu. V niektorých krajinách Európy už boli prijaté legislatívne úpravy, ktoré našim obchodným partnerom dávajú právo zaplatené zálohy presunúť na čerpanie v budúcom období. Obdobný balík opatrení prechádza legislatívnym procesom aj na Slovensku. V tomto balíku opatrení je navrhnutá možnosť presunúť klientmi uhradenú finančnú čiastku na čerpanie služieb aj v priebehu budúcej sezóny. Toto riešenie umožní klientom svoje investované peniaze v plnej výške použiť na nákup novej dovolenky. Túto možnosť Vám už aktuálne ponúkame formou uzavretia Dodatku k zmluve o zájazde.

Sú moje peniaze za zaplatenú dovolenku v bezpečí?

CK Riatour má dlhoročnú tradíciu a silnú pozíciu na slovenskom a českom trhu. Má vytvorenú dostatočnú finančnú rezervu na preklenutie aktuálnej výnimočnej situácie. CK Riatour má zároveň v zmysle zákona po celý čas predaja zájazdov uzavretú zmluvu zabezpečujúcu ochranu pre prípad úpadku a teda Vaše vložené peniaze sú poistené v plnej výške.

 

05